Meet Me In Cognito

by The Bottom Dollars

supported by
/
  • Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

     $5 USD  or more

     

1.
04:06
2.
3.
06:04
4.
03:46
5.
6.

credits

released February 25, 2014

Produced by: John Siket, Owen McGreehan & Dave Brandwein
Engineered by: Owen McGreehan (Viking Sound Productions)
Assistant Engineer: Dave Brandwein (Galaxy Smith Studios)
Mixed by: John Siket
Mastered by: Fred Kevorkian (Avatar Studios)


Featuring
Owen McGreehan -- Backing Vocals, Auxiliary Percussion
Drew Schultz -- Auxiliary Percussion

tags

license

all rights reserved

about

The Bottom Dollars New York

Cherch + Berg + Mick

"Professional Sonic Assassins." - CMJ.com
“The Bottom Dollars channel The Clash’s energy with an Americana twist.” - Popdose

"The Bottom Dollars...It's having a flask tucked, at all times, in the inside pocket of any coat that would ever be worn. It's keeping that flask healthily full with something that coats." - Daytrotter

"smoldering..." -The Deli Magazine
... more

contact / help

Contact The Bottom Dollars

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Snakes
It's a cold clean shot,
but its all we've got now, darlin.
It's the only ship that's sailing,
and its going.
Ain't no quick escape,
and I hate to say.
You better get your gang,
Or we ain't getting past the Bronx.

Yeah, one shot is all it takes
And you'll miss it if you blink.
I'm just a torch against the pavement
And you're all a bunch of snakes.

Said if you've got that bread,
then I'll go grab the lineup
And you just rest your pretty head
before the fights.
Let those streetlights paint you,
be your only covers,
let the parlance of East Harlem
say goodnight.

Yeah, one shot is all it takes
And you'll miss it if you blink.
I'm just a torch against the pavement
And you're all a bunch of snakes.
Track Name: Devil's Night
Well I’ve got a busted lip
I've got a cold black eye,
but there’ll be rainclouds hovering
on the fourth of July...
The Devil he said,
“God, I wanna see you cry.
Cause we’re just two dogs tonight.”

“And I’m a piece of meat,
and you’re a bloody knife and
I’m just gonna go bad
unless you bite down and slice.
I wanna know that I’m the bastard
who just made you strike!
Oh, the streets will be burning tonight.”

I just sat there believing
on President and 4th.
The pavement started screaming; God
suddenly down on all fours...
He reached for the street
gave ole Satan one hell of a score,
but Baby, this was the Devil’s Night.

And that moon, boy it cried
“some day, we’ll all look back and laugh.”
It was hot, hot, hot
and the clouds they all turned black…
God, he caught the Devil’s eye…
and the Devil, he smiled back.
He said “Boy, can’t you see the light?”

Will I see no light?
Well, I see no light.
And that’s alright,
But I see no light.
Can’t see no light...
Well, I see no light.
And that’s alright
cause tonight…
Yeah, tonight…

Tonight we’re gonna salt the earth
(Salt the earth)
Tonight we're gonna salt the earth,
I don’t care if it hurts.
Tonight we’re gonna salt the earth
(Salt the earth)
Don’t tell that me we’re better off,
let’s just make it worth:

Every second we’ve spent just trying to make sense
of this whole fuckin thing. I don’t know why we’d bring
back a shot in the dark, it’s a shock to my heart
and I can feel the drugs seeping deeper into my brain...
I'll lose control of my veins; pumping mud, gasoline,
and I’m still trying to rip all the brass off this ring,
but my fingers won’t budge,
They cried out, “What is love?”
The Devil said “it ain’t nothing but a loaded gun.
“What’s the matter, son?”
“Aren’t you having fun?”
“You can get a head start, but it won’t help you none.”
“You’ll wear the soles off your shoes
and burn a hole in the sun.”
“Boy, there ain’t no use in trying to run…”
“You know the road’ll keep growing
and you’ll know we’ve become
every monster we’ve loved
every charlatan scum…”
“Every poor excuse for fathers,
every prodigal son...”
“Every registered gun,
every messenger stunned…”
“Every minute that the livid
take the Senate and run!
And right after they’ve gone
and the vision’s begun,
I’ll look up from the cracks
and whisper ‘job well done.’
You’ll drop to your knees
beg the heavens and plead...
And I’ll smile from the dirt
To let you know it was me.”
Track Name: Whoa
WHOA
(Cherchiglia)

I spent my last five dollar bill
on this pouch of cheap tobacco,
man Abraham Lincoln
ain't worth much these days.
I've been reading the paper
almost every day on the train.
It's a damn good thing its free,
cause this ain't news to me.

So I guess we'll go to school,
we'll go to work, then we'll get fired
and we'll move back
to our hometowns
And we'll settle for the girls
that we used to avoid,
and raise a nice little home by your mothers.
Oh, boy…

I think that everybody knows,
But somehow I don't care.
I think that everybody knows
But I don't care.
I think that everybody knows,
But somehow I don't care.
I think that everybody knows
But I don't care.

I'll see you once or twice,
like every week or so,
and we'll talk about
someday going out.
You know that we won't find the time
and somehow that's alright
I'll see you next time I feel all alone.

I think that everybody knows,
But somehow I don't care.
I think that everybody knows
But I don't care.
I think that everybody knows,
But somehow I don't care.
I think that everybody knows
But I don't care.
Track Name: Smoker
Mama done raised a smoker,
right from the womb.
Mama you raised a smoker,
and Dad did too.
Mama done raised a smoker,
black lung and a big red heart.
Mama you raised a smoker
to tell us apart.

Not that there was a difference,
Not that its an excuse…
Mama listen, I'm a smoker just like you.
Not that I don't like it,
Not that I can't put it down…
Papa did the same job from the other side of town.

Mama done raised a smoker,
right from the womb.
Mama you raised a smoker,
and Dad did too.
Mama done raised a smoker,
black lung and a big red heart.
Mama you raised a smoker
to tell us apart.

Not that there was a difference,
Not that its an excuse…
Mama listen, I'm a smoker just like you.
Not that its gonna kill me,
Cause we damn sure know it won't…
Mama sit down, let's have a smoke.

Not that there was a difference,
Not that its an excuse…
Mama listen, I'm a smoker just like you.
Not that its gonna kill me,
Cause we damn sure know it won't…
Mama sit down, let's have a smoke.
Track Name: Six Twenty Six
I swear to God today I'll make a change,
I'll wake up at a normal hour & do my best to shave.
But man, I still get angry at the shower
and my cigarettes are getting drunk with power.
Everytime someone brings up Chicago…
God help me if someone says the word "Colorado"
I just close the doors, and mortar up the bricks.
The hell with Tuesday June 26th.

Well everyday I put myself to shame
Thinking all of this is just going to fade
Time it makes things less severe
But it doesn't shelter fear.
Well baby, if you're lucky enough to survive
I hope it rains every time you drive.

Yeah you became a ghost, just like you said.
Now I can only fall asleep if I'm not in my own bed.
Knowing where your head once laid,
Smiling through the night.
Of course we know I'm not doing alright.

Well everyday I put myself to shame
Thinking all of this is just going to fade
Time it makes things less severe
But it doesn't shelter fear.
Well baby, if you're lucky enough to survive
I hope it rains every time you drive.

I'm tired of pretending that I made it out unscathed,
and maybe I'm still waking up at 5A everyday.
I'm staying inside and blaming it on the weather,
Its time to get my shit together.

'Cause there are liars, there are losers,
there are sinners, there are thieves,
there are doctors and believers baby,
But they can't give you peace.
And I'm sure if there's a God,
he's drunk as fuck on Jesus' blood,
just trying to wrap his head around what you've done.
Track Name: When I Left Your Place (LSD Version)
When i left your place you were sleeping

On tomorrow's New York Times

Before my feet were out the door

Your story caught my eye.

And I stood like a deer in the headlights

Well you ain't the only one with a deadline…

When I left your place you were sleeping,

I left your place in the rain.



Well the newsstands were selling your pictures,

With a coffee and a roll.

West 4th made Bushwick bigger

Brooklyn please don't you swallow me whole.

Well I left your place for a reason,

Hell it ain't my position to judge

When I left your place you were sleeping.

When I left with the cold for the sun.



For now I'll just sleep on the subway

For now is the past to the young,

And the old dance in turnstiles with roughnecks,

Cut me down to the core to my soul.



I came back to your place with a newsprint,

I came for the love that I stole,

Slipped it right from your bed to my pocket

Pulled the newspaper under your door.

Cut the bag from the thin blue plastic,

And your picture's right there just like magic,

When I left your place you were sleeping,

Now you're up and I'm asking you for…

For just one more night for the headlines

For just one last drink for the road

When I left your place you were sleeping,

When I left with the sun for the cold.
..
Let your smoke sit tight on my ceiling

Even though baby, you smell like fire.

After all its my fault for believing,

Everyone falls in love with the liars.